*
Általános Szerződési Feltételek A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a szivacsmester.hu Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság(székhelye: 1154 Budapest, Damjanich J utca 2., e-mail dominomatrac@gmail.com, Ügyfélszolgálat : 1106 Budapest Maglódi út 6, tel: 06 70 425-1146, Cégjegyzék szám:01 09331027 Fővárosi Törvényszék Cégbíróság, Adószám: 26539719-2-42, Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, Tárhely szolgáltató: Magyar Hosting, info@mhosting.hu tel: 06 17002323 . által nyújtott elektronikus, valamint telefonon keresztül kötött, kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek). 1. Általános tudnivalók, a Felek közötti szerződés létrejötte 1.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus, valamint telefonon keresztül kötött, kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.szivacsmester.hu weboldalon (a továbbiakban: Weboldal) keresztül történik. 1.2. A www.szivacsmester.hu Webáruház oldalain történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel, vagy telefonon történő rendelés leadással lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon. 1.3. A www.szivacsmester.hu Webáruház szolgáltatásait, minden természetes személy, valamint jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező egyéb szervezet jogosult igénybe venni, amennyiben a Weboldalon vagy telefonon érvényesen és sikeresen adja meg adatait, továbbá magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat. 1.4. A Felek közötti szerződés a megrendelő adatlap valamennyi kötelezően kitöltendő mezőjének kitöltését és a beírt adatok ellenőrzését követően, az "Elküldés" ikonra kattintás megerősítésével , telefonon történő megrendelés esetén, a szóban történő árajánlat elfogadása után jön létre. A felek között ily módon - magyar nyelven - létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, a Szolgáltató azt iktatja, és annak létrejöttét követő 3 (három) hónapig őrzi. 1.5. Ügyfélszolgálat: szivacsmester.hu kft. 1106 Maglódi út 6 tel: 06 70 631 0044, e-mail: dominomatrac@gmail.com 1.6 A szivacsmester.hu weblapot, a szivacsmester.hu kft üzemelteti. A szolgáltató tevékenységi körei: a, habszivacsok konfekcionálása, vágása, kereskedelme. b, habszivacsból készülő termékek készítése, standard méretekben, valamint egyedi megrendelések alapján. c, matrachuzatok és más huzatok készítése, egyedi megrendelés alapján. A szivacsmester.hu kft, álltala készített termékeket az interneten, vagy mintatermén keresztűl értékesíti. 1.7 habszivacsok rendelése esetén : a szolgáltató weblapján közölt mérettáblák a tájékoztatást szolgálják. Habszivacstáblák rendelése esetén, a szolgáltató 1-15 munkanapos határidővel vállalja az Ügyfél megrendelése után, igényei alapján, habszivacs tömbökből a kívánt méretek kivágását. *kivéve RU-80 habszivacs A szolgáltató, kérés esetén, a nyers habszivacstáblákat térítés mentesen 200cm. hosszra levágja. Ellenkező esetben a habszivacs táblák eredeti állapotban kerülnek értékesítésre. (a habszivacstáblák nyers hossza, nem pont 200cm, 202 és 206cm között változhat, szélességük pontos) 1.8 matracok rendelése esetén : a szolgáltató weblapján közölt mérettáblák a tájékoztatást szolgálják. Matracok rendelése esetén, a szolgáltató 1-15 munkanapos határidővel vállalja, az Ügyfél megrendelése után, igényei alapján, habszivacs tömbökből a választott típus elkészítését, méretek kivágását, ragasztását, valamint a választott huzat elkészítését. *kivéve ELITTE matrac 1.9 RU-80 típusú habszivacsnál ill. ELITTE típusú matracnál az elkészítési 15-30 munkanapot is igénybevehet. 1.10 A 160cm-180cm széles matracoknál előfordulhat, hogy a matracot nem egy különálló táblából, hanem ragasztással készítjük el. a 180cm-nél szélesebb matracokat csak ragasztással tudjuk előállítani. A fenti okok miatt ezzel kapcsolatos reklamációt a megrendelés után NEM fogadunk el. 1.11 huzatok rendelése esetén : a szolgáltató weblapján közölt mérettáblák a tájékoztatást szolgálják. Matrachuzatokat és más huzatokat, a szolgáltató nem tart készen raktáron. Minden huzatot megrendelés után készítünk el! A szolgáltató válalja huzatok elkészítését, a megrendelést követő 2-15 munkanapon belül. A mérettáblákban nem szerepelnek vastagságok. A huzat árát a (matrac) vastagsága 2-22 cm.-en belül nem befolyásolja! 1.12 a weblapon szereplő (nem egyedi) henger, ék és kontúrpárnák rendelése esetén : a szolgáltató ezen termékek értékesítését csak raktárról végzi, a készlet erejéig. 1.13 Minden a weblapon szereplő habszivacs, huzat és matrac típus megnézhető és kipróbálható mintatermünkben. 2. Vételi ajánlat 2.1. A weblapon, több helyen elhelyezett "Vásárlás menete" gomb alatt, az ott található adatlap kitöltésével, vagy telefonos megrendelés esetén, a megkérdezett adatok megadása alkalmával az Ügyfél megteheti vételi ajánlatát. 2.2. A Szolgáltatót a tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az Ügyfél adatai, nem a Szolgáltatónak felróható - okból hozzáférhetővé válik. A Szolgáltató RAPID SSL tanusítvánnyal rendelkezik. Bővebben itt... 2.3. Adatvédelem A weboldalunk használata közben szükséges, azonosításra alkalmas, személyes jellegű adatok begyűjtése és feldolgozása megfelel az érvényben lévő magyar adatvédelmi előírásoknak ( 2011. évi CXII. törvény). Bővebben itt... 3. A megrendelés 3.1. A vásárolt áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit, az áruk használatára vonatkozó utasításokat a konkrét árucikk információs oldaláról, illetve a termékhez mellékelt használati utasításból lehet részletesen megismerni. A termék információs oldalára, a termék fényképe melett található "BŐVEBBEN" gombon keresztül lehet eljutni. Ha a vásárlás előtt az áruval kapcsolatban kérdése merülne fel, ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére. Az általunk forgalmazott termék - ahol ezt a jogszabályok előírják - használati utasítását az áruhoz mellékeljük. Ha véletlenül nem kapná kézhez az áruval együtt a kötelező használati utasítást, azt azonnal - mielőtt az árut használatba veszi - jelezze vevőszolgálatunknál, pótoljuk. Amennyiben a Web áruházunkban található bármely áru minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban, a portálon közölteknél több információra van szüksége, kérjük forduljon bizalommal vevőszolgálatunkhoz. Vevőszolgálatunk adatait az előző pontban találja. 3.2. A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett, általános forgalmi adót tartalmazó bruttó kiskereskedelmi ár. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét. A termékek ára webes és személyes vásárlás esetén is azonos. 3.3. A Weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától. 3.4. A megrendelést a Szolgáltató weben és telefonon keresztűl is elfogadja, de csak, ha az Ügyfél a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul kitölti, vagy telefonos rendelés esetén azokat lediktálja űgyfélszolgálati munkatársunknak. (Ha az Ügyfél valamely mezőt hibásan vagy hiányosan tölt ki, hibaüzenetet kap a Szolgáltatótól.) A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. 3.5. Az Ügyfél a megrendelés megtörténtével egy időben kijelenti, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételeket elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el. 3.6. Szolgáltató az Ügyfél vételi ajánlatának (megrendelésének) megérkezését követően, minden esetben, telefonon felhívja a megrendelőt és szóban leegyezteti a vételárat, a teljesítés módját, ami lehet raktárról, vagy megrendelés utáni gyártással, szállítási határidőt, a megrendelt termék átvételének módját, valamint házhozszállítás esetén, a pontos címet. A megrendelés telefonon tőrténő visszaigazolás alkalmával jön létre.! A telefonos egyeztetés után, max. 12 órán belül, a megrendelő, sms-ben megkapja a megrendelési számot és a "megrendelése aktív" üzenetet. 4. Szállítási és fizetési feltételek 4.1. A Weboldalon kiválasztott és megrendelt termékeket a szolgáltató, raktárról, vagy megrendelés utáni gyártással teljesíti. A megrendelt termék elkészültekor, ill. rendelkezésre állásakor, a szolgáltató, telefonon megkeresi a megrendelőt és tájékoztatja a termék átvételének lehetőségéről. Igény esetén, a terméket, a szolgáltató vagy megbízottja szállítja ki az Ügyfél által a megrendelés során jelzett szállítási címre. A megrendelt terméket az Ügyfél - előzetes jelzés alapján - személyesen is átveheti a Szolgáltató telephelyén (1106 Maglódi út 6). 4.2. Szolgáltató a megrendelt árut előre egyeztetett időpontban, munkanapon reggel 8 és délután 17 óra között házhoz szállítja saját szállítóeszközzel vagy szállítmányozó cég igénybevételével. A megbízott szállítmányozó cég a Magyar Posta (MPL) A kiszállítás elött minden esetben a vásárló értesítést kap, minek alkalmával módja van a kiszállítási időpontot egyeztettni az azt végzővel. 4.3. Házhozszállítás megrendelése esetén, a szolgáltató, a kiszállítási idő és pontos cím telefonon történő egyeztetése után, a terméket átadja, a kiszállítást végző megbízott cégnek, majd a csomag hivatkozási számát a megrendelőnek sms-ben elküldi. A csomag kézbesítését végző cégnek történő átadás után, a megrendelő, a csomag hivatkozási száma segítségével, a kézbesítést végző cég honlapján, figyelemmel kísérheti a csomagja státuszát és várható kézbesítésének időpontját. ITT... 4.4. Megrendelések esetében a Szolgáltató a szállítással egyidejű készpénzes fizetést alkalmaz (utánvét), vagy opcionálisan banki előre utalási lehetőséget biztosít. 4.5 A kiszállítást végző, megbízott cég, a kézbesítés napjának reggelén, sms-t küld a megrendelőnek, az aznapi kézbesítési szándékáról, majd a címre érkezése előtt, telefonon felhívja a megrendelőt. Amennyiben a megrendelőnek nem alkalmas az időpont, úgy a kézbesítővel módja van, más időpont egyeztetésére is. 4.6. Az Ügyfél termékmegrendelés esetén köteles a kiszállítás időpontjában a csomagot tételesen ellenőrizni és hiánytalan teljesítés esetén az átvételi elismervényt aláírni. Ezt követően hiányosságokra, a csomagon észlelhető sérülésekre vonatkozó reklamációt a Szolgáltatónak nem áll módjában elfogadni. Sérülésmentes, bontatlan, eredeti szállítmánynak csak az minősül, ami eredeti, bontatlan csomagolásban érkezik meg Megrendelő részére. Amennyiben az Ügyfél bármi sérülést, eltérést tapasztalna, a szállítmányozó az Ügyfél kérésére köteles a helyszínen jegyzőkönyvet felvenni. Ebben az esetben az Ügyfélnek joga van a csomag átvételét megtagadni. Az így keletkezett károkért a szállítmányozót terheli a felelősség. Ha a jegyzőkönyv felvétele, a kézbesítés időpontjában nem történik meg, úgy a szolgáltató a továbbiakban nem tehető felelőssé. Célszerű a sérült csomagról fényképeket készíteni. 4.6. A hibátlan csomagolású, de kicsomagolás után a csomagon belül sérült termék reklamációját, csak az eredeti sértettlen csomagolás bemutatása esetén fogadja el a webáruház! 4.7. A házhozszállítás díja az egész országban egységes. Egyedi matracoknál, szivacsoknál vagy több matrac ugyanazon címre történő kézbesítésénél, a pontos mértékét a kiszállítás elötti, Szolgáltató álltal kezdeményezett telefonos egyeztetés alkalmával kalkuláljuk ki. A Szolgáltató, a kiszállítási árakat rá nézve kötelező érvényűnek tekint, azon utólag nem változtat. 4.8. A kiszállítás az ingatlan közterületi határáig, bejáratáig történik, az ingatlanon belüli mozgatás megszervezése már a megrendelő feladata. 5. Garancia, szavatosság 5.1. A jótállásra és a szavatosságra a Polgári törvénykönyvről szóló, többször módosított 1959. évi IV. törvényben és az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) számú kormányrendeletben foglalt mindenkor hatályos rendelkezései az irányadóak. A fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól számított 3 munkanapon belül az Ügyfél cseregaranciával élhet, ha a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A Szolgáltatónak jogában áll a vásárolt termékkel kapcsolatos jelzett hibát felülvizsgáltatni a szakszervizzel, és abban az esetben, ha a hiba a nem rendeltetésszerű használatra vezethető vissza, a javítási illetve az összes szállítási költség a vevőt terheli. Bővebben itt... 5.2 A megrendelő részéről felmerült reklamáció esetén a reklamáció benyújtásának módja, emailen írásban (Mail:dominomatrac@gmail.com) vagy postai úton levélben történik. (Postai cím: 1106 Maglódi út 6) A válaszra a szolgáltatónak 15 nap áll rendelkezésére. 5.3 A megrendelő elállási joga a 8. menűpontban található, mint Ügyfél néven 5.4 Az áruvisszavét jogcímei és lehetőségei, az árucsere módja és feltételei, a megrendelő (mint Ügyfél néven) kártalanításának módja és feltételei a 6. Egyebek pontban olvasható részletesen 5.5 Amenyiben a megrendelő jogusult a befizetett összeg vagy annak egy részének a visszafizetésére, az elbirálástól (elbírálás emailben történik a panasztól számítva 15 naptári napon belül) számítva 8 munkanapon belül köteles a Szolgáltató az Ügyfél (megrendelő) által írásban megadott számlára átutalni. 6. Egyebek 6.1. A Weboldalon való vásárlás feltételezi az Ügyfél részéről az Internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását. 6.2. A Szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a Weboldalra való csatlakozás miatt következett be. Az Ügyfelet terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége. 6.3. A Szolgáltató az Ügyfelek által rendelkezésre bocsátott adatokat célhoz kötötten, kizárólag a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja. A Szolgáltató az Ügyfelek adatait harmadik félnek nem adja ki, kivéve, ha a szerződés teljesítésekor a harmadik fél a Szolgáltató alvállalkozójaként/közreműködőjeként jár el. A Szolgáltató az Ügyfelek adatainak kezelésekor a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény rendelkezései szerint jár el. Bövebben itt... 6.4. A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit módosítani. Az esetleges módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. 6.5. A szolgáltató felhívja az ügyfelek figyelmét, hogy az új szivacstábláknak, matracoknak, huzatoknak, az első napokban jellegzetes szaga lehet, Ez a szag nem ártalmas az egészségre, nem csökkenti a termék használati értékét és néhány nap múlva enyhül, majd megszűnik. Az új termékek jellegzetes szaga nem lehet minőségi kifogás alapja. 6.6 A weblapon bemutatott képek illusztrációk, a valóságtól egyes esetekben eltérhetnek színükben, arányaikban, mintázatukban, ezért minden esetben a termék szöveges leírás a mérvadó. 6.7 A termékek használati és kezelési útmutatójában leírtaktól való eltérés miatt bekövetrkező reklamációk nem tartoznak a garanciális hiba fogalma alá! A termékek leírásában szereplő termék tulajdonságok megléte, nem tartozik a garanciális hiba fogalma alá ! 6.8 Az alkalmazott technika miatt, a habszivacsok táblaméretei, valamint az egyedi méretre vágás a megadott méretektől, maximum 1.5 %-ban eltérhetnek. 6.9 Néhány esetben a szolgáltató a megrendelés teljesítése elött, foglalót kér az ügyféltől. Az ügyfél hibájából meghiúsuló teljesítés esetén, a foglaló összege nem jár vissza! 6.10 A hangtechnikai (tojástartó) mintázatú habszivacs táblák épületen belüli felhasználásakor, a tűzvédelmi előírások betartása kötelező. Ezen termékek alkalmazásakor, minden esetben ki kell kérni tűzvédelmi szakember véleményét! A hangtechnikai szivacstáblákból forgalmazunk BS-5852 tűzvédelmi szabványnak megfelelő típust is! Az alkalmazás módjától függően kell választani! 6.11 A használati és kezelési útmutatókat, a BŐVEBBEN gombon keresztűl lehet elérni! 6.12 A szolgáltató a megrendeléseket, raktárról, vagy megrendelés utáni gyártással teljesíti. A teljesítés módját a megrendelés visszaigazolásakor közli az ügyféllel. A megrendelés módja befolyásolhatja a 14 napos elállási jogot! 6.13. A szerződő felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseiket tárgyalások útján rendezzék. Amennyiben tárgyalásos úton nem lehetséges a jogvita rendezésére, szerződő felek - értékhatártól függően - a Pesti Központi Kerületi Bíróság, illetve a Fővárosi Bíróság kizárólagos illetékességének vetik alá magukat. 7. Szállítási határidő 7.1. A szállítási határidő termékenként és termék méretenként is eltérő lehet. A Szolgáltató, a forgalmazott termékek sokfélesége miatt, csak kevés kész terméket tart raktáron. Túlnyomó részt a termékeket, megrendelés után gyártja le. Ezért a szállítási határidő adatok tájékoztató jellegőek és az eddigi szállítási határidők tapasztalatai szerint lettek meghatározva. Átmeneti készlethiány, nemzetközi szállítmányok késése vagy egyéb előre nem látható alapanyag hiány okokból a szivacsmester.hu által közölt szállítási határidő a megadottól eltérhet. A szolgáltató által megadott eredeti szállítási határidő Szolgáltató részéről egyszer 10 munkanappal különösebb indoklás nélkül meghosszabbítható. Ennél hosszabb várható szállítási késedelmet Szolgáltató köteles Megrendelő felé írásos formában közölni. Felek megállapodnak abban, hogy a szállítási késedelem mértéke az eredeti szállítási határidőn felül -a megfelelő, írásos tájékoztatás mellett- nem haladhatja meg a 45 munkanapot. 8. Elállási jog Az Ügyfelek számára a Szolgáltató biztosítja az elállás jogát amit a kormány a {45/2014. (II.26) Korm. rendelet a távollévők között kötött szerződésekről című Kormányrendeletben részletesen rögzített. Ön a megrendeléstől az áru átvételét követő 14 napon belül indoklás nélkül elállhat. Az Ügyfél az elállási nyilatkozatot megtalálhatja weblapunkon itt..., és a nyilatkozatot az ismert elérhetőségeinken teheti meg. Az elállási nyilatkozat érvényesítésének határideje a termék átvételétől számított 14 nap. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha az Ügyfél a nyilatkozatát a határidő előtt megküldi. Ebben az esetben a Szolgáltató az Ügyfél által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást és az áru visszaszolgáltatását követő 30 napon belül köteles visszatéríteni. Figyelem! Az Ügyfél viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket (szállítási költség). A Szolgáltató követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából, vagy az áru nem megfelelő becsomagolásából eredő kárának megtérítését. A terméket ebben az esetben nem szabad használni, csak kipróbálni, kipróbálásán túli használata esetén a szolgáltató értékcsökkenés elszámolására jogosult! A felek megállapodnak, hogy az Ügyfél a terméket csak az MPL (Magyar Posta) megbízásával, vagy személyesen juttatja vissza a szolgáltatónak. A terméket, a nyilatkozat megtétele után, 14 napon belül vissza kell juttatni a szolgáltatónak. Az Ügyfél az elállási jogot nem gyakorolhatja: - ha egyedi, személyre szabott terméket rendel. Ilyen terméknek kell tekinteni minden olyan matracot, szivacstáblát, huzatot, amit az Ügyfél megrendelése alapján, a megrendelés után készít el a Szolgáltató, tehát nem elölre gyártott, vagy raktárból kiadott termék. 45/2014 (II.26 Kormány Rendelet alapján): -Nem illeti meg az elállási jog az Ügyfelet olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.- -ha a megvásárolt terméken (matracon, szivacstáblán, a vásárló méretre vágást kért. (a habszivacstáblák nyers hossza, nem pont 200cm, 202 és 206cm között változhat) 9. Honlapunkon történő, vételi szándék elküldésekor, valamint telefonon keresztüli megrendelés esetén, Ön elfogadja a fenti feltételeket, nem hivatkozhat arra, hogy nem olvasta el azokat! Az ASZF. nem ismerete nem mentesít senkit a felelősség alól, nem lehet semmilyen hivatkozás alapja, ha azokat megszegte és ebből kifolyólag a szivacsmester.hu portálnak és/vagy üzemeltetőjének bármilyen természetű kára, vagy hátránya keletkezik. Ebben az esetben az ügy jogi úton kerül rendezésre. Az Ön felelőssége az is, hogy az itt olvasottakat hogyan értelmezi és hasznosítja. A honlapon található adatokért, illetve információkért, valamint azok felhasználásából eredő esetleges károkért és hátrányokért semmilyen felelősséget nem vállalunk. A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató 1. Kellékszavatosság Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával? Ön a Szivacsmester.hu kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján? Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső indokolt esetben - a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot. Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét? Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét? Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének? A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szivacsmester.hu kft vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. 2. Termékszavatosság Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával? Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján? Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. Milyen esetben minősül a termék hibásnak? A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét? Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét? Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól? A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: - a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy - a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy - a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti. 3. Jótállás Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával? Hibás teljesítés esetén a PTK.2008 év iXLVII Törvény és a 45/2014 (II 26) korm.rendelet alapján a 2 év jótállásra jogosult. Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól? A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik. 4. Hova fordulhat panaszával A fogyasztó valamely fogyasztóvédelmi problémájának megoldása érdekében az alábbi intézményekhez fordulhat segítségért: a fogyasztóvédelmi hatóság fogyasztóvédelmi jogszabálysértés esetén jár el, a békéltető testület egyéni ügye megoldásában segít, az Európai Fogyasztói Központ határon átnyúló fogyasztói jogvitája megoldásában segít. További információkért kattintson a linkekre! Vásárlási és szállítási információk Az Eladó előzetesen tájékoztatja a Vásárlót a szállítás költségéről a megrendelés leadásának folyamata során, valamint a Weboldal erre szolgáló felületein. Az Eladó előzetesen tájékoztatja a Vásárlót a Termék kiszállításának várható időpontjáról, azonban a Termékek szállításával kapcsolatos értesítések és közlések – különös tekintettel a szállítás várható időpontjára – csupán tájékoztató jellegűek, azok nem válnak a szerződés részévé. Ennek alapján sem az Eladó, sem a Vásárló nem fordulhat kártérítési igénnyel a másik félhez a szállítással kapcsolatban tett nyilatkozatokban, tájékoztatásokban rögzítettek meghiúsulása, illetve elmaradása esetén. A szállítás Magyarország területén a megadott szállítási címre főszabály szerint a főbejáratig, kapuig történik. A házhozszállítás a Szivacsmester.hu Kft. által felajánlható plusz szolgáltatás, de nem kötelező érvényű. Ha a szállítás nem oldható meg biztonságosan, vagy csak túlzott anyagi ráfordítás árán, akkor a kiszállítást nem tudjuk vállalni és a cégünk erre nem kötelezhető. A Szivacsmester.hu Kft. megítélése szerint dönt, hogy a házhozszállítást, saját hatáskörben, vagy alvállalkozója segítségével teljesíti. A megbízott alvállalkozó, a Magyar Posta (MPL) Ha a várható szállítási időpontról és a csomagazonosító számról telefonon tályékoztatjuk! A számla és a garancia levelet a csomag tartalmazza. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár elött szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni! Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díja megrendelőt terheli, újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani! Bővebb információ és vásárlási feltételek ITT... Elfogadom